onsdag den 30. oktober 2013

En underlig dag ....



Tidligt i morges blev jeg brat vækket af en underlig lyd. Jeg kikkede søvndrukkent op fra min fars og mors dyner - ja jeg havde jo indtaget deres seng i nat - og så at det var totalt mørkt. Min mor tændte lyset, og nu så jeg at hun trykkede på knappen på den lille firkantede kasse hun har stående på natbordet. Så holdt lyden op og jeg sukkede dybt og gled tilbage til drømmeland.

Men så blev der virkelig uro i sengen. Min far stod op, og tænk, han sagde jeg skulle ud og tisse. Som om han kan vide noget om det... jeg gad jo ikke engang indtage hans hovedpude. Men han var virkelig insisterende, så jeg blev sat uden for døren i den mørke, kolde og regnfulde have. Surt show.

Der gik ikke lang tid før jeg blev lukket ind igen, og nu kunne jeg se at min far og min mor havde taget både tøj og overtøj på. Jeg nåede lige at tænke, yeah man, vi skal ud og gå, da min mor sagde: Du bli'r hjemme. Hrmff endnu mere surt show.

Min mor sagde at min far skulle have opereret sit knæ og så kørte de med weekend-taske og det hele.

Jeg blev da godt nok noget sur, men tænkte at det alligevel var meget tidligt og jeg ville lige daske ind i stuen og lægge mig på sofaen. Den er virkelig dejlig at ligge i, men min mor siger at jeg overhovedet ikke må ligge der. Døren ind til stuen var godt nok lukket, men jeg er da hund for lige at åbne den smule dør. Jeg satte lige forpoterne op på dørhåndtaget som jeg plejer når jeg åbner en dør.
Der skete overhovedet ikke noget!!! Jeg kiggede undersøgende på den møghamrendeirriterende dør, og opdagede en lille bitte krog helt foroven. Så blev jeg virkelig sur. Nu kunne jeg overhovedet ikke komme ind i stuen, hvor jeg ellers plejer at ligge i sofaen (når jeg er alene hjemme) og ind imellem lige tjekke ud ad vinduet, om jeg kan se møgkøtrene nede ved naboen.

Her ligger jeg på sofaen i køkkenet og er sur. Har lige bidt mit fantastiske tigertøjdyr i stykker og hentet to pakker af min fars snus fra bordet. I kan se krogen foroven på døren, de to pakker snus og noget tigertøjdyrindmad på sofaen.


Da min mor langt om længe kom hjem - hun er nu en rendemaske - blev jeg faktisk enormt glad. Hun sagde slet ikke et ord om, at jeg havde bidt mit fantastiske tigertøjdyr i stykker, så da hun tog en kop kaffe og hentede nogle af min menneskesøsters hjemmebagte småkager med ind i stuen, tænkte jeg lige, at det måske alligevel var en god afslutning på dagen, for nu skulle vi da hygge og spise småkager.

     Her sidder jeg forventningsfuld og længes efter en småkage. Jeg elsker småkager. Slurp.



Tror I jeg fik en???   Nej vel ... hun gav mig kun to små bidder. Hun er sgu en fedterøv. For det kan vel ikke være fordi hun var sur over det med det fantastiske tigertøjdyr og de to pakker snus?


2 kommentarer:

  1. Haha stakkels Laika......... hun må ha været sur når hun ligefrem valgte snus ;-)

    SvarSlet
  2. Ja snus er ikke det bedste, men det synes min far åbenbart :-)

    SvarSlet

Jep, smid lige en kommentar, så bliver jeg glad.
Hi. I will be thrilled if you throw me a comment.